صفحات

خود ارضایی - جق زدن

خودارضایی یعنی شهوانی کردن خود با تحریک نقاط حساس بدن ، به خصوص واژن، کلیتوریس، آلت تناسلی مرد، نوک پستان یا مقعد .شما می توانید برای این کار از دستهای تان استفاده کنید.
همچنین می توانید از اشیاء مختلف مانند دیلدو یا ویبراتور (ابزارهای سکس) برای خودارضایی استفاده کنید.اما باید مراقب باشید به خود آسیبی نرسانید.
شما مختارید که این کار را بدون نگرانی تجربه کنید و دریابید که از چه بیشتر خوشتان می آید
خود ارضایی مضر نیست. بسیاری مردان و زنان این کار را می کنند. انجام ندادن آن نیز مشکلی ندارد.
شما حتی زمانی که در رابطه هستید، می توانید خودارضایی کنید.


تأثیر بر سلامتی

در گذشته خودارضایی گونه‌ای از انحراف‌های جنسی و ذهنی شمرده می‌شد. در اروپای قرن نوزدهم پزشکان، معلمان و مربیان با خودارضایی همچون یک بیماری اپیدمیک که باید ریشه‌کن شود برخورد می‌کردند و به والدین هشدار می‌دادند که همیشه باید در مقابل این خطر گوش به زنگ باشند. اکنون اجماع بر آن است که از دیدگاه پزشکی مدرکی وجود ندارد که خودارضایی چه از لحاظ جسمی یا روحی روانی مضر باشد؛ با این وجود، این باور ریشه‌دار که خودارضایی باعث عوارضی همچون مشکلات عصبی، سیاهی دور چشمها، قوس کمر، کوری، سکتهٔ قلبی، مشکلات جنسی، یا لرزش دست می‌شود هنوز در میان بسیاری از عوام شایع است. امروزه متخصصان، خودارضایی را گونه‌ای از فعالیت جنسی می‌دانند که طبیعی، سالم، مطلوب و امن است. تنها هنگامی خودارضایی می‌تواند مشکل‌ساز شود که فرد را از برقراری رابطهٔ با شریک جنسی‌اش بازدارد. از نظر برخی از پزشکان خودارضایی چه در مردان چه در زنان، در صورت میانه‌روی هیچ عارضهٔ خاصی در بدن ایجاد نمی‌کند و می‌تواند نوعی از رفتار جنسی محسوب شود و به حفظ سلامت جنسی انسان کمک کند. خودارضایی در ریزش مو، به وجود آمدن آکنه و ضعف منی و نطفه شخص بی‌تاثیر است. همچنین استمناء در ظاهر فرد تأثیرگذار نیست. خودارضایی به خودی خود هیچ مشکل روانی و ذهنی ایجاد نمی‌کند و در صورتی که در نظر فرد عملی منفور نباشد باعث برطرف شدن افسردگی و بالا رفتن اعتماد به نفس شخص می‌شود. خودارضایی در ضعف بینایی و بطور کلی تحلیل قوای جسمانی هیچ نقشی ندارد.

قاعدگی در زنان

خودارضایی در اکثر زنان باعث کاهش فشارهای عصبی قبل از قاعدگی می‌شود. علاوه بر آن خودارضایی در زنان می‌تواند در اینکه چطور به ارگاسم برسند کمک کند. در مردان این عمل با افزایش زمان انزال و کنترل بیشتر آن، در رابطهٔ جنسی مفید خواهد بود. خودارضایی خصوصاً در روابطی که یکی از شرکای جنسی خواهان رابطهٔ جنسی بیشتری است می‌تواند مفید واقع شود.

پروستات در مردان

استمناء مرتب خصوصاً در سنین بالای ۵۰ سال بخاطر دفع عوامل بیماری‌زا از داخل پروستات از بروز این بیماری پیشگیری می‌کند. از طرفی زیاده‌روی بیش از حد در استمناء (بیشتر از ۲۰ بار در ماه) می‌تواند در مردان از عوامل سرطان پروستات در آینده محسوب شود. در سال ۲۰۰۳ یک گروه تحقیقاتیِ استرالیایی با سرپرستیِ گراهام گیلز از انجمن سرطان استرالیا به این نتیجه رسیدند که خودارضایی به‌طور مکرر، احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش می‌دهد. مردانی که در دههٔ سوم زندگی خود (۲۰ تا ۳۰)، به‌طور متوسط ۵ بار یا بیشتر در هفته انزال داشتند، به‌طور قابل توجهی کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات روبرو بودند. با این وجود این آزمایش‌ها نتوانستند ارتباط عِلّی مستقیم بین این دو را نشان دهند. این پژوهش همچنین نشان داد که افزایش تعداد دفعات انزال از طریق خودارضایی در مقایسه با افزایش انزال‌های ناشی از آمیزش جنسی برای افراد مذکر سودمندتر است. زیرا آمیزش جنسی با خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی همراه است که این خود می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. دکتر آز دربارهٔ کاهش خطر احتمالی سرطان پروستات، سال ۲۰۱۶ با اشاره به نتایج معکوس مطالعات پیشین نتایج جدید دربارهٔ چه خودارضایی چه رابطه را تا ۲۱ بار در ماه مفید می‌داند.
به نظر می‌رسد این موضوع به سن افراد بستگی داشته باشد. تحقیقی دیگری در سال ۲۰۰۸ نشان داده که انزال‌های مکرر بین سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی می‌تواند با خطر بیشتر ابتلا به سرطان پروستات همبستگی داشته باشد. اما در همین تحقیق معلوم شد که انزال‌های مکرر در دههٔ ششم (۵۰ تا ۶۰) زندگی فرد، می‌تواند کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات همبستگی داشته باشد.

سیستم ایمنی بدن

استمنا یک یا دو بار در هفته همچنین می‌تواند باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون در مردان شود و از این طریق سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

ارگاسم

در زنان، این باور عامی که خودارضایی رسیدن به ارگاسم را کند می‌کند یا باعث مختل‌شدن یا کم‌شدن لذت جنسی در آن‌ها می‌شود صحت ندارد. حتی مشاهدات نشان می‌دهد زنانی که خودارضایی می‌کنند از آنجا که مناطق حساس جنسی خود را بهتر درک کرده‌اند با هدایت‌کردن شریک جنسی خود زودتر و بهتر به اوج لذت جنسی می‌رسند.

کیفیت خواب

در افراد مذهبی و جوامعی که خودارضایی در آن مذموم است در فرد ممکن است در طی خودارضایی یا پس از آن احساس ندامت یا انجام گناه دست دهد. اما از طرفی خودارضایی باعث بهبود خواب فرد و کاهش استرس می‌شود. این عمل همچنین سبب بهبود حس احترام به نفس در شخص می‌گردد و با افزایش ترشح اندورفین در مغز، فرد سلامتی روحی و جسمی را احساس می‌کند.

روش های خودارضایی

شما می توانید از روش هایی گوناگون خود ارضایی کنید. مثلاً:
برای مردان:
  • نوازش کردن نوک پستان، آلت تناسلی، کیسه بیضه، باسن؛
  • نگه داشتن آلت تناسلی و تکان دستتان به جلو و عقب؛
  • عوض کردن حرکات یا سرعت ، ریتم و شدت آن ها .
اگر ختنه شده اید، بهتر است از یک روان کننده مانند وازلین یا روان کننده های ویژه بدون روغن (لوب با آب) استفاده کنید. هرگز از وازلین به همراه کاندوم استفاده نکنید. این به کاندوم آسیب می رساند.
استفاده از روان کننده روی آلت تناسلی
استفاده از روان کننده روی آلت تناسلی ختنه شد

خودارضایی (استمنا) آقایان
خودارضایی (استمنا) آقایان

خودارضایی (استمنا) آقایان
مردی در حال خودارضایی

برای زنان:
  • نوازش واژن ، کلیتوریس، لب های واژن، نوک پستان ها،پستان ها، کفل ها؛
  • انگشت کردن در واژن و حرکت دادن آن به اطراف؛
  • عوض کردن حرکت ها یا ایجاد تغییر در سرعت ، ریتم و شدت آنها .

خودارضایی در زنان
خودارضایی در زنان

قرار دادن انگشتان در واژن و حرکت دادن آنها به اطراف برای خودارضایی
قرار دادن انگشتان در واژن و حرکت دادن آنها به اطراف

نوازش واژن ، کلیتوریس و لب های واژن در خودارضایی
نوازش واژن ، کلیتوریس و لب های واژن

ارضا کردن یکدیگر
شرکا می توانند این عمل را برای یکدیگر انجام دهند.
مردی در حال ارضای یک زن
مردی در حال ارضای یک زن

زنی در حال ارضای یک مرد
زنی در حال ارضای یک مرد